Kuidas ennetada kukkumisi?

Vananemisel toimuvad kõigis elundkondades ealised muutused, mis aegapidi vähendavad nende töövõimet. Liikumisvõimele mõjuvad kõige enam muutused lihasluukonnas, närvi- ja südamevereringe süsteemis ning nägemisvõimes. Muutuvad jõud ja vastupidavus, lihasmass väheneb. Väheneb ka luutihedus, luud muutuvad sellest hapramaks ja nende murdumise oht kukkumisel suureneb.




Kukkumisohu vähendamiseks saab kodus teha teatud ümberkorraldusi, et muuta enda või oma lähedase igapäevaelu ohutumaks ja mugavamaks.

Veenduge, et mööbel on paigutatud viisil, mis jätab piisavalt ruumi mugavaks ja turvaliseks liikumiseks. Mööbel peab olema stabiilne. Eemaldage põrandalt lahtised vaibad ning asetage libedatesse kohtadesse (näit. vannituba) libisemisvastased matid. Käimiseks sobivad kummitallaga sussid/sokid, et vältida libisemist. Ohuallikaks on ka lahtised juhtmed – kinnitage/peitke need.

Treppide olemasolul kontrollida trepi käsipuud ning asetage vajalikesse kohtadesse libisemiskindlad matid.

Väga oluline on, et kogu liikumistrajektoor oleks hästi valgustatud, sh öösiti teel tualetti. Tualetti ja vannituppa võiks paigutada tugikäepidemed, mis aitavad hoida tasakaalu ja teeb madalalt tõusmise kergemaks. Kui WC-potile istumine ja sealt tõusmine on raske, võiks kasutada potikõrgendust.

Enimkasutatavad esemed tuleks paigutada sobivale kõrgusele/käeulatusse, et ei peaks liigselt kummardama ega kõrgustesse ronima.

Käepärast peaks olema ka telefon koos lähedaste telefoninumbritega, et hädaolukorras endale abi kutsuda.
Eelmine
Kuidas rääkida oma vanematega koduhooldusest
Järgmine
Soovitusi külma ilmaga toimetulekuks

Vastused puuduvad

Email again: